Augustus 2017

 

Denise Booij en Puck

 

Ongeveer 2 jaar geleden kwam Puck op mijn pad, een nieuw paardenmaatje om voor te zorgen van toen 19 lentes jong. Lief en zachtaardig van karakter, heel betrouwbaar en het voelde dan ook direct heel vertrouwd alsof het al jaren zo was.

 

Ik ging de uitdaging aan zijn conditie en bespiering weer op te bouwen na een langere periode van weinig training. Dit ging best goed, en je zag hem al snel veranderen in zijn lijf. Ik dacht na over wat ik hem zou kunnen bieden aan ‘onbelaste training’. Gezien zijn leeftijd en wellicht wat artrose wilde ik niet 5x per week intensief rijden. En Puck is niet altijd even gemotiveerd, vaak noemen mensen dit lui? Ik weet nu beter…..

 

Online had ik een filmpje gezien van dressuur aan de hand, dit leek mij een leuke bezigheid om samen met Puck te gaan doen. Op zoek naar een instructrice kwam ik per toeval op de website van Carolien terecht en haar visie en ervaringen spraken mij direct aan.

 

Onze eerste les was ruim anderhalf jaar geleden en met Carolien hadden Puck en ik direct een klik. Dit voelde goed, ze begreep Puck. De eerste les was hij meegaand en deed super zijn best, even een emotioneel momentje met die ‘oude leermeester’. De tweede les werd Puck woest en al snel werd duidelijk dat hij moeite heeft met ‘moeten’. Hij uitte veel weerstand op fysieke en mentale druk. Een punt om aan te werken, voor mij, vanuit mijn eigen houding en lichaamstaal en vanuit zachtheid en ontspanning.

Nu 1,5 jaar verder hebben wij samen al heel wat stappen gemaakt, meer zachtheid bij Puck en bewustwording bij mij. Zeer mooie veranderingen in Puck zijn lijf en houding. Langzaam beginnen de eerste zijgangen aan de hand mooie oefeningen te worden in plaats van trucjes. Trots en nog zoveel te leren en te genieten samen met Puck!

 

Carolien neemt altijd uitgebreid de tijd voor uitleg en waar nodig in praktijk te laten zien, of juist zelf even te voelen hoe het paard reageert om nog beter te kunnen helpen.

De lessen zijn heel ontspannen, na de les voelen mijn hoofd en lijf altijd zo relaxt.

Het heeft onze band sterker gemaakt, écht contact en échte samenwerking.

 

Liefs Denise