Ik ben bij Carolien les gaan nemen omdat zij mij kon bieden wat ik zocht. In 2014 tijdens een 3-daagse vakantie naar de Veluwe met mijn paard Vince ben ik voor de eerste keer in aanraking gekomen met het werken aan de hand en de Academische Rijkunst. Toen dacht ik al "dat wil ik graag met Vince gaan doen". Ik had via een vriendin gehoord dat Carolien hier les in kan geven. Mijn eerste les was dan ook het werken aan de hand. Carolien legt veel uit waarom we iets op een bepaalde manier doen. Ik vind dit erg prettig. Carolien leert me om mijn paard in balans en op eigen benen te laten lopen. Alles gaat op gevoel.

 

Mijn paard is enkele maanden niet helemaal goed geweest en met het werken aan de hand heb ik hem fysiek en mentaal sterker kunnen maken. Carolien heeft in dit proces steeds gekeken wat nodig was zodat het voor Vince prettig was. Naast het feit dat er lichamelijk iets met Vince aan de hand was, was Vince ook op zoek naar balans. Helemaal als ik met hem ging rijden. Carolien werkt hierbij ook aan mij. Voordat ik op Vince ga zitten, doe ik eerst oefeningen op de grond. Ik voel het verschil echt als ik mijn oefeningen een keer vergeet. Als ik niet in balans ben, lukt het ook niet om Vince in balans te laten lopen.

 

Carolien is duidelijk opgeleid vanuit verschillende disciplines. Ik vind het vooral fijn dat

tijdens de les alles in complete rust en ontspanning gaat. Door haar manier van les geven,

merk ik dat het steeds makkelijker wordt om Vince in balans en ontspannen door zijn lijf te laten lopen.

 

Vince is gelukkig weer helemaal goed en dat is mede te danken aan de lessen van Carolien.

Ik kijk uit naar alles wat ik nog te leren heb!

 

Annelies van den Wassenberg